Wycieczki integracyjne

Podróże integracyjne dla firm

Jednym z elementów systemu motywacji pracowników są wycieczki integracyjne. Mają one zespolić i zjednoczyć członków załogi tak, by po powrocie do pracy mogli efektywniej wykorzystywać swoje umiejętności. Takie przedsięwzięcie ma również na celu zażegnanie wszelkich konfliktów, obalenie rozmaitych barier, poprawę komunikacji interpersonalnej oraz zbudowanie poczucia jednej społeczności i wspólnej więzi, która ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków służbowych.

Jednak wyjazdy najczęściej nie są organizowane dla pracowników za nic. Zazwyczaj stanowią pewien rodzaj nagrody, np. za nadzwyczaj dobre wyniki czy ukończenie ważnego projektu. Wtedy pracownicy czują się naprawdę wyróżnieni. Wiedzą, że ciężka praca jest nagradzana, więc w przyszłości również będą starali się wykonywać powierzone im zadania na najwyższym poziomie. Korzyść jest obustronna. Firma pracuje produktywniej, a zespół jest należycie doceniany.

Pracownicy korzystający z wyjazdu nie muszą martwić się o zakwaterowanie czy wyżywienie. Wszystko mają zapewnione. Zdarza się, że wycieczki integracyjne połączone są ze szkoleniem lub konferencją. Jednak w zdecydowanej mierze przeważa wolny czas, zabawa i liczne atrakcje. Zrelaksowana ekipa po powrocie do szarej rzeczywistości jeszcze przez długi czas efektywniej i z większą kreatywnością podchodzi do powierzonych zadań.
Najważniejszym punktem takich wyjazdów jest zadbanie o odpowiednią organizację, inaczej mogą zakończyć się przykrą niespodzianką lub totalnym fiaskiem. Dlatego najlepiej jest wynająć profesjonalną firmę zajmującą się organizacją takich imprez, która dzięki swojemu doświadczeniu i szerokiej wiedzy zaplanuje wyjazd na najwyższym poziomie.

Można zorganizować wycieczki integracyjne kilkudniowe lub dłuższe, w Polsce czy za granicą, nad morzem lub w górach – wszystko zależy od celów wyjazdu i budżetu. Do głównych przesłanek należą: zmotywowanie pracowników, zwiększenie poczucia lojalności wobec firmy, poprawa kontaktów interpersonalnych, zredukowanie stresu, rozwiązanie konfliktów, bądź po prostu potraktowanie wyjazdu jako nagrody za osiągnięte wyniki. Każdy powód jest dobry, ponieważ tego rodzaju aktywności pobudzają do działania i zwiększają wydajność całej organizacji.